Concept

Designing for the environment and people to create more fulfilling life for our customers.This is our belief at LotusDesign.

環境と人を考えるデザインをお客様に提供し、より豊かな生活を実現する事。それがロータスデザインの信念です。

People’s lifestyles have changed dramatically since COVID-19 pandemic. Especially in cities, we have become more convenient by being freed from offices and the promotion of digitalization.
In rural areas, population decline and the hollowing out of city centers have been identified as problems and many chain stores are lined up along national highways. The townscape became a familiar sight in those towns.
However, the digitalization helps to maintain towns even with a minimum number of people. Drones can deliver groceries and daily necessities in even isolated areas with a single phone call or internet order, reservation for public facilities can be made online, and libraries have gone digital and making it easy to look up e-books. Thanks to these changes, the city can regain its individuality and people can regain their love and pride in their hometown.
Although we live in the age of digitalization, we still need to talk with people, get close to nature, take in its blessings, and convert energy into matters that improve the conveniences of life.
We even wear clothes to express our individuality, grow plants, enjoy eating, protect ourselves from the threats of nature, and repeat human activities.
Lotus Design is involved in this important human activity of clothing, food, and shelter. To propose a design is to present things in a way that is easy to understand. It is to express the customer’s requests in design and to send it out into the world as a design.
In the coming digital age, more and more diversified things will be mixed together, which may cause confusion. It may require some time for people to become accustomed to the new digital lifestyle.
However, I believe that the digital world will add more convenience and color to the real world.
To avoid neglecting the real world, we sense wind, enjoy scent, are healed by the landscapes that spread out, feel the comfort of sounds, and feel familiarity through touch. That is the proof of being a person, and that is who I am. Due to information overload, we tend to lose our sense of self, but the foundation of our valuable “self” is our ability to “feel the world”. We believe that taking root in the “tree”(myself) is the core of our design activities, and our way of thinking about the existence of “environment and people” and “architecture”.

コロナ禍を期に人々の生活スタイルは大きく変わりました。とりわけ、都市では、オフィスから人々が解き放たれさらにはデジタル化が促進された事により、私たちはより便利になりました。
地方では、人口減少や中心部の空洞化などが問題として指摘され、国道沿いの店舗は多くのチェーン店が連なっています。しかし、デジタル化が促進される事で限界と言われていた人数でも町を維持する事が出来、さらには買い物に行く事がままならなかった地域にも電話やインターネット注文一つでドローンにより食料品や日用品が届けられ、図書館は電子化され気軽に電子書籍を調べる事ができる時代になりました。ただデジタル化が促進された時代でも、人々と会話し、自然を親しみ、その恩恵を取り入れ、エネルギーに変換して、さらには、生活を維持するために衣服をまとい、自然の脅威から身を守り人としての営みを繰り返しています。
LotusDesignはその衣食住という人間の大切な活動に携わっております。デザインを提案するという事は、物事をわかりやすいように人々に提案し、理解してもらうことにあります。お客様のご要望をデザインに落とし込み、培われた事柄をデザインとして表現して世の中に送り出す事です。
これからのデジタル時代益々多様化した物事が混在して混乱を引き起すかもしれません。ですが、私はデジタル世界はあくまでの現実世界をさらに便利にして彩りを加えるものと考えます。その現実世界がおろそかにならないように、風を感じて匂いに反応し、広がる風景で癒され、音で楽しくなり、触る事で親しみを感じる。それが人である証拠であり、私で在ります。デジタルの情報過多になってしまい、己を失いかちな私たちの確かな自分という価値ある存在に根が張れる事はそういった環境と建築の在り方を考える事にあると信じて活動を行っております。

 

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